05 de febrer, 2016

Coca de llardons

Ahir va ser dijous gras, i per anar seguint les tradicions, i perquè a l'escola demanàvem portar una coca pel berenar d'avui, vaig decidir repetir les coques de llardons que vaig fer fa uns dos anys.

La coca de llardons és súper fàcil de fer i queda boníssima, igual que una coca professional.



La recepta és la següent:

Coca de llardons

Ingredients

Per dues coques:
~ 500 gr. de massa de pasta fullada
~ 170 - 250 gr. de llardons de porc
~ 10 cullerades de sucre
~ 1 ous
~ 50 gr. de pinyons

Elaboració
Deixem descongelar la pasta fullada si la teníem congelada fins que estigui tova. Agafem els llardons (jo en vaig comprar una caixa de 170 gr. a l'Àrea de Guissona i en vaig tenir prou, però he vist receptes on posen 250 gr. així que en podeu comprar una caixa amb un pes aproximat) i els piquem fins que els tinguem ben fins, tan fins com ens agradi, si deixem trossos després els trobarem a la coca, hi ha a qui li agrada trobar-se trossets més grans, com vulgueu. Agafem la primera placa (en el meu cas eren dos plaques quadrades) i l'obrim. Escampem els llardons triturats (la meitat de la quantitat per cada coca), fem dos plecs cap endins, tornem a posar una mica de llardons i la pleguem un cop més. I amb el curró aixafem. Estirem la massa perquè els llardons es barregin bé amb la pasta fullada, fem un plec més per la meitat i ja l'estirem amb la mida/forma que nosaltres vulguem. 



Encenem el forn a 220º.

Ara és el moment de traslladar-la a la safata del forn a sobre d'un paper de pastisser. Acabem les vores bé amb els dits bé amb alguna eina que ens vagi bé. Batem l'ou i amb un pinzell de goma, pintem bé tota la coca perquè els pinyons se'ns enganxin. Posem uns 25 gr. de pinyons per coca, ben repartits i unes 5 cullerades de sucre. Podem ser generosos perquè no hi hem posat sucre fins ara. I ja la tenim apunt per enfornar! Si el forn ja està ben calent, el baixem a 180 º i anirem vigilant la coca durant uns 20-25 minuts quan ja la trobarem daurada.



Amb el temps que tindrem la primera coca al forn ens donarà temps de fer la segona i tenir-la preparada i aprofitar el forn encès. Jo ahir en vaig fer dues en 1h que tenia abans d'anar a buscar els peques, "sin prisa però sin pausa".



Així que aquest matí hem pogut portar una coca boníssima que tastarem per la tarda i a més ahir a casa ja ens vam posar les botes. Qui no les hagi provat mai de fer, que s'animi, sovint el més complicat de tot és trobar els llardons perquè fer les coques és el de menys i menjar-les, un plaer!