21 de juny, 2013

Etiquetes personalitzades

La veritat és que quan vaig començar a fer peces de roba (bé molts cops són de plàstic) no hi vaig començar a posar la meva etiqueta perquè no hi havia pensat i no sabia com fer-les. Dic fer-les, perquè vaig estar buscant llocs web on en fessin però no en vaig trobar cap que les fessin de roba i en poques quantitats. Les poques empreses que vaig trobar, eren per fer tirades molt grans. Així doncs em vaig posar a pensar com em podia fer jo mateixa les etiquetes amb la imatge de la meva marca.
Necessitareu:
- Fulls de paper transfer per teixits
- Una impressora casolana
- Tisores
- Una planxa
- Cinta al bies blanca


El primer de tot serà tenir el vostre propi segell de marca, que en el meu cas fa temps que ja tenia. Mirar de reduir-lo a una mida que us hi càpiga a la cinta del bies i que tampoc quedi massa gran a les vostres creacions. Composar un DINA4 amb molts segells, un al costat de l'altre, així aprofitarem tant bé com puguem la full del paper de transfer (la veritat és que solen ser una mica cars). 
Un cop ja tinguem el full imprès, tallarem amb unes tisores cada segell i els reservarem.
Calentarem una planxa i agafarem la cinta del bies blanca (ho vaig probar amb cinta negra i no queda bé, el paper transfer és molt fi i si s'intenta sobre cinta de colors foscos, transparenta) i, mirant quant ocupa el nostre segell, anirem tallant trossets prou grans com perquè ens hi càpiga el logotip i el puguem doblegar i fer una cinta doble.


Ens haurà de quedar prou llarg el costat per on tallem com perquè després ho puguem cosir a les nostres creacions, aproximadament uns 7 o 8 mm. Com veieu a la imatge, la marca queda centrada en el tros de cinta blanca i la part esquerra s'amaga a sota de la costura de la peça. 
Quan cosiu peces noves, haureu de recordar sempre de tenir etiquetes fetes i de cosir-les abans d'acabar les vores. Podeu intentar diversos emplaçaments, però sempre tenint en compte que siguin força visibles i alhora no molestin al usuari de la peça final.


Com podeu veure a les imatges, posar etiqueta a les vostres peces les fa molt més professionals i boniques. Us hi animeu?

2 comentaris :

Unknown ha dit...

Sempre trobo interessant el teu blog :) tomo nota!

Sílvia ha dit...

Merci!!!