03 d’octubre, 2012

La màquina de cosir!

Com ja fa uns dies vaig avançar pel Facebook, per fi faig la meva primera entrada sobre cosir a màquina!

Al juny, pel meu aniversari, em van regalar la meva primera màquina de cosir. Feia molt temps que tenia ganes de tenir-ne una per poder fer invents, vores i petites reparacions. El model és una SINGER Tradition 2263. No és electrònica, però em van recomanar que millor que no ho fos ja que donaven més problemes i a més són força més cares, i per començar està més que bé.

Tot i tenir-la des del juny, fins a l'agost no vaig començar a fer les primeres puntades, necessitava una professora per començar i uns quants dies amb ma mare ho van arreglar. Abans de començar amb les pràctiques, havia guardat una funda de sofà atrotinada que havíem substituït. Com que la màquina sols venia de fàbrica amb una senzilla funda de plàstic, vaig dissenyar una funda nova de roba reciclant part d'aquesta funda de sofà. Mantenint la part de les cantoneres superiors i unint-les per la part central (també fent la vora per la part de sota i un forat a la part superior per la nansa), podia aconseguir una bona i acotxada protecció per la meva nova màquina. Així ho vaig fer:


També us haig de confessar que vaig torçar la meva primera agulla ja que hi havia zones molt gruixudes, però per ser el meu primer treball, vaig acabar molt satisfeta.

Ara m'he informat i les agulles tenen dureses diferents, així que me'n compraré una per poder cosir texans i teixits més durs.


Encara que jo vaig tenir al meu costat la meva mare per agafar pràctica a enfilar l'agulla i posar fil a la bobina, primer ja m'havia mirat alguns vídeos que estan penjats a internet i que són molt útils. El primer és sobre la màquina en general. I més específics: com enfilar l'agulla, com carregar el carret de fil i com canviar el premsa-teles. Espero que us animeu a provar de cosir amb màquina perquè es fa tot en un moment!